Prowadzący: dr Wojciech Zarzycki
Cel zajęć: Wprowadzenie do ekologii jako dziedziny naukowej wraz z niezbędnym przyswojeniem przez uczestnika podstawowych pojęć i prawidłowej terminologii. Zdobyte podstawy muszą stanowić punkt wyjścia przy projektowaniu zajęć przyrodniczych, zapewniając w ten sposób ich poprawność merytoryczną
Zakres treści:
Zajęcia będą miały charakter wykładów konwersatoryjnych, ćwiczeń i zajęć terenowych. Zaliczenie: egzamin
Prowadzący: mgr Mariusz Simka
Cel zajęć: zapoznanie studentów ze sposobami identyfikacji organizmów oraz metodyką posługiwania się kluczem do oznaczania, a także podstawowymi pojęciami z zakresu ich klasyfikacji (taksonomii).
Zakres treści:
Prowadzący: mgr inż. Robert Sobolewski
Cel zajęć: zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z zakresu identyfikacji drzew oraz roli drzew w ekosystemach miejskich, zarówno ekologicznej, jak i krajobrazowej.
Zakres treści:
Prowadzący: mgr inż. Tomasz Skrzydłowski
Zajęcia z ekologii lasów dotyczyć będą różnych aspektów funkcjonowania lasów: świerczyn, buczyn, olszyn, jaworzyn, a także lasów z innych stref geograficznych. Omówiona zostanie kwestia wymagań siedliskowych drzew, wymagań świetlnych, wzajemnych relacji między drzewami w drzewostanie, mechanizmy powstawania odnowień naturalnych, relacje drzew (pasożytnicze, symbiotyczne itp.) z innymi organizmami -grzybami, ssakami, ptakami.
Zakres materiału: wykłady, ćwiczenia w terenie, case study.
Prowadzący:
Cel zajęć: wskazanie naukowych podstaw globalnego ocieplenia, jego przyczyn, skutków i możliwości walki z nim.
Zagadnienia:
Prowadzący: mgr Magdalena Zarzycka
Cel: zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu prowadzenia zajęć z edukacji ekologicznej od strony formalnej.
Podstawę przedmiotu będzie stanowić omówienie przykładowych scenariuszy zajęć, wskazanie złych i dobrych praktyk w nich stosowanych, a także wskazanie miejsca edukacji ekologicznej w programie nauczania. Przedstawione zostaną zasady edukacji ekologicznej, których przestrzeganie jest gwarantem prowadzenia skutecznych i poprawnych zajęć.
W trakcie zajęć studenci poznają nie tylko pomysły na konkretne zajęcia, ale również metodologię różnych form ich prowadzenia, zwłaszcza zajęć terenowych i eksperymentów, a także sposobów alternatywnych, np. grywalizacji. Po odbytym kursie student powinien potrafić zaprojektować własne zajęcia przyrodnicze, zarówno terenowe, jak i stacjonarne.
Prowadzący: dr Wojciech Zarzycki
Cel zajęć: „unowocześnienie” zajęć przyrodniczych z wykorzystaniem narzędzi rozszerzającymi klasyczną metodykę ich prowadzenia w sposób przemawiający do współczesnej młodzieży; nabycie umiejętności prowadzenia zajęć online -z pozornie nieprzystającej do niej dziedziny
Zakres treści:
Prowadzący: dr Wojciech Zarzycki
Cel: nabycie biegłości w polskim systemie ochrony przyrody, ze szczególnym uwzględnieniem ich przydatności dla potrzeb edukacji ekologicznej.
Zakres treści:
zakres zajęć: praktyka opiekuńczo-wychowawcza w zakresie prowadzenia edukacji przyrodniczej, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży. Metody komunikacji i organizacja zajęć w zależności od rodzaju grupy. Edukacja przyrodnicza jako podstawa metod Montessori i Waldorfskiej
Zakres zajęć: praktyka opiekuńczo-wychowawcza w zakresie prowadzenia edukacji przyrodniczej, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży. Metody komunikacji i organizacja zajęć w zależności od rodzaju grupy. Edukacja przyrodnicza jako podstawa metod Montessori i Waldorfskiej.
Marketing ekologiczny - marketing ekologiczny jako trend wykorzystywany do promocji produktów w świadomy i zrównoważony sposób. Marketing ekologiczny w praktyce - dobre i złe przykłady kampanii CSR w marketingu ekologicznym, pozyskiwanie funduszy w ramach projektów zrównoważonego rozwoju.
Prowadzący: mgr inż. Jan Krzeptowski
Cel: zapoznanie uczestników z metodami segregacji i recyklingu odpadów, a także ich znaczenia we współczesnym świecie.
Zakres treści:
Cel zajęć: wyrobienie w studentach odpowiednich wzorców dotyczących przygotowania poprawnych merytorycznie materiałów edukacyjnych, związanych z przyrodą.
Zakres treści:
Prowadzący: dr Wojciech Zarzycki
Cel zajęć: zapoznanie uczestników z praktycznymi aspektami, związanymi z działalnością edukacyjną w parkach narodowych w Polsce i na świecie.
Zakres treści:
Prowadzący: mgr inż. Jan Krzeptowski
Cel zajęć: zapoznanie uczestników z praktycznymi aspektami, związanymi z działalnością edukacyjną w parkach narodowych w Polsce i na świecie.
Zakres treści: